Durerea lombara joasa, Durerea lombara sau durerea joasa de spate


Durerea lombara cronica: de ce apare si cum se trateaza

Despre nutritie Stretchingul si exercitiile de intarire a musculaturii este cel durerea lombara joasa bun pariu pe care il poti face pentru intarzierea urmatorului atac al durerilor de spate Cand apar durerile de spate in zona de jos, majoritatea barbatilor nu pot decat sa stranga din dinti, sa puna un pachet cu gheata si sa astepte sa treaca durerea.

Patru din cinci oameni au dureri de spate la un moment dat de-a lungul vietii, dar aceasta sursa comuna de durere este si o oportunitate.

durerea lombara joasa

Jeffrey N. Katz, profesor de chirurgie ortopedica in cadrul Harvard Medical School. Cand sunt recomandate exercitiile fizice?

Navigare în articole

Durerile lombare joase cauzate de suprasolicitarea muschilor sau de spasmele musculare pot fi ameliorate prin exercitiile fizice. Dar daca durerea este cauzata de o problema a coloanei, fiti mai atenti la exercitiile fizice. Un semn obisnuit al unei probleme de coloana este sciatica, sau durerea care iradiaza din partea de jos a spatelui pana in picior.

  • Informatii generale despre durerile lombare Coloana lombara spatele inferior este o structura remarcabil de bine construita, din oase interconectate, articulatii, nervi, ligamente si muschi, care lucreaza impreuna pentru a oferi sprijin, forta si flexibilitate.
  • Cremă articulară ramială
  • Lumbago, cea mai frecventă cauză a dizabilității legate de locul de muncă Dorsalgia joasă, durerea lombară sau lumbago este o afecțiune comună a spatelui.

Durerile pot fi insotite de o senzatie de amorteala si « furnicaturi ». Daca suferiti de sciatica, nu incepeti un program nou de exercitii fizice fara sa consultati un doctor in prealabil.

durerea lombara joasa

In cazuri cu o frecventa mai redusa, durerile lombare pot fi un semnal de alarma durerea lombara joasa ingrijire medicala imediata daca prezinta una din formele urmatoare : Durere de spate cu febra Dureri care nu se amelioreaza sau se agraveaza Amorteala in zona inghinala Pierderea controlului vezicii sau intestinelor Slabiciune in picior Incapacitatea de a identifica o pozitie confortabila de sezut sau dormit pe durata episoadelor durerilor lombare Cand sa incepi sa faci miscare Cand durerile lombare joase sunt severe, incearca sa te mentii activ in masura in care este posibil.

Odihna la pat pe o durata extinsa nu este benefica intr-un criza de durere severa de spate, dar nici nu este recomandat sa te apuci in graba de un program de exercitii de intarire durerea lombara joasa musculaturii si stretching, conform cercetarilor.

In schimb, continua-ti activitatea intr-un ritm normal, dar evita sa ridici greutati mari si sa faci exercitii fizice care suprasolicita spatele, precum jogging-ul sau indepartatul zapezii cu lopata.

Meniu de navigare

Inceperea programului de exercitii fizice Cand durerea severa scade in intensitate, poti incepe gradual un program de exercitii usoare de stretching si intarire a musculaturii, care sa sustina coloana vertebrala. Muschii mai puternici si mai putin sensibili sunt mai putin expusi ranilor. Exercitiile ilustrate mai jos sunt miscari clasice de inceput. Discuta cu medicul referitor la ce exercitii sa faci si cat de des. Rutina zilnica este recomandata. Studiile desfasurate pana in prezent nu au identificat un anumit tip sau nivel de exercitii care sa functioneze mai bine decat altele pentru prevenirea durerilor lombare joase.

Cu toate acestea, la persoanele care fac miscare in mod regulat, comparativ cu cele care nu fac miscare regulat, tind sa sufere de mai putine episoade de durere lombara de-a lungul timpului. Alternative de exercitii : yoga Exercitiile usoare de yoga par a fi promitatoare pentru durerea lombara joasa lombare joase. Yoga se bazeaza pe seturi de miscari ale corpului in intervale scurte de timp.

Duce la relaxarea muschilor, extinde miscarea catre incheieturi si intareste musculatura. Dar fii atent : daca iti suprasoliciti muschii si incheieturile, te poti rani.

Daca ai un istoric de dureri lombare joase, nu te apuca de yoga pana nu obtii acordul medicului si ulterior lucreaza cu un profesor cu experienta care iti cunoaste afectiunile spatelui.

durerea lombara joasa

Indiferent de forma de exercitiu pe care o alegi pentru durerile de spate, abordeaz-o ca pe o incercare cu un scop specific. Katz ne recomanda : « Nu este nevoie de un an pentru a stabili daca un tip de exercitii fizice, precum yoga, functioneaza.

Imunosupresie Utilizare de droguri administrate intravenos Prezența anumitor semnale, denumite semnale de avertizare, indică necesitatea efectuării unor teste suplimentare pentru a identifica problemele subiacente mai grave, care ar putea necesita tratament imediat sau specializat. When warranted, imaging such as MRI can provide clear detail about disc related causes of back pain L4—L5 disc herniation shown Este indicată efectuarea unor radiografii în cazul existenței unor semnale de avertizare, simptome neurologice persistente care nu dispar sau dureri constante ori agravante. În general, această afecțiune nu este gravă, dispare fără a depune prea multe eforturi, iar la recuperare contribuie încercarea de a reveni la activitățile normale cât mai curând, în funcție de limitele de durere.

Dar este recomandat sa incerci. Executa aceste exercitii zilnic dupa ce durerea de spate scade in intensitate si medicul tau iti spune ca este sigur. Nu te grabi si opreste-te daca simti durere.

durerea lombara joasa

Indoiti genunchii, trageti un genunchi indoit la piept si mentineti pozitia intre  5 si 10 secunde. Alternati partile ; faceti intre 5 si 10 repetari pe fiecare parte.

  1. Atât pentru durerea lombară specifică fracturi vertebrale traumatice sau osteoporotice, tumori, metastaze, patologie infecţioasă sau inflamatorie vertebralăcea nespecifică sau cea din sindroamele neurologice prin hernii de disc sau stenoze de canal medular sursa durerii se recunoaşte în unul din cele trei sedii: discul intervertebral, faţetele articulare sau articulaţiile sacroiliace.
  2. Pe masuram ce inaintam in varsta, rezistenta osoasa si elasticitatea musculara scad.
  3. Lumbago: ce este, cum se manifesta si cum se trateaza | Bioclinica

Indoiti genunchii, trageti ambii genunchi la piept si mentineti pozitia intre  5 si 10 secunde. Executati intre 5 si 10 repetari.

Factori de risc

Indoiti genunchii, lipiti zona lombara inferioara de podea sau de pat. Mentineti aceasta pozitie intre  5 si 10 secunde. Repetati de 10 ori.

Durerea lombară joasă este o situaţie frecventă.