Glucozamina și efectul condroitinei asupra ficatului


Din păcate, apar și o serie de mituri, iar pe internet găsim o serie de idei greșitedespre efectele adverse și utilizarea acesteia. Poate și din această cauzăa fost unul dintre cele mai studiate suplimente nutritive. Chiar dacă suntețirelativ noi în lumea fitnessului, probabil că ați auzit despre creatină.

Crestere in greutate Probleme digestive De asemenea, multe persoane au afirmat eronat despre creatina ca este un steroid anabolizant si ca nu este recomandat femeilor si tinerelor, ci doar atletilor profesionisti. Studiul a examinat 52 analize ale participantilor care au luat timp de 21 luni suplimente cu creatina. Acesta nu a aratat nici un efect advers al creatinei. Creatina a fost utilizata si pentru tratarea diferitelor boli si probleme de sanitate precum diabet, deficiente neuromusculare.

Ce este atât de uimitor la creatină? Foarte simplu, creatina luptă împotriva oboselii în timpul antrenamentului, ceea ce vă oferă posibilitatea de a vă antrena mai mult și la o intensitate mult mai mare,în cele din urmă crescândforța fizică, precum și masa musculară. În plus, contribuie eficient la creșterea volumului muscular.

Cum funcționează?

4 mituri și adevăruri despre efectele adverse ale creatinei

Creatina oferă energie în timpul activităților fizice. Pentru ca un mușchi să se contracte, el descompune molecule de fosfat din ATP, care se transformă în adenozin difosfat ADP. Singura problemă este faptul că organismul uman nu poate folosi ADP ca sursă de energie.

tratați inflamațiile și durerile articulare tratamentul articulației genunchiului cu castor

Care este soluția? Suplimentarea cu creatină serveștela crearea stocurilor de creatină în organism și la creștereadisponibilității creatinei, rezultând o pufulita artrozei piciorului tratamentul piciorului ATP accelerată.

Cum funcționează creatina?

Cu cât mai multă creatină aveți în organism, cu atât activitatea voastră fizică va fi mai bună și veți reduce oboseala.

Prin urmare, creatina poate fi unul dintre suplimentele eficiente pentru creșterea masei musculare și îmbunătățirea compoziției organismului, a forței și a performanței. Totuși, există o serie de mituri și dezinformări despre siguranța și posibilele efecte adverse ale acestui supliment. Este sigură creatina? Poate duce la creșterea greutății corporale?

unguent pentru sportivii articulațiilor genunchiului blocarea injecției în urma durerilor de genunchi

Poate avea un efect negativ asupra sănătății rinichilor? Dacă doriți să aflați răspunsurile la aceste întrebări, continuați să citiți articolul. Am făcut un rezumatal celor mai frecvente mituri despre creatină, chiar și cu o explicație a faptelor bazate pe studii și cercetări.

Glucozamina - tot ce trebuie să știți despre ea - GymBeam - Fitness Academy

Mitul 1: Creatina poate afecta rinichii și ficatul Există numeroasestudii bazate pe suplimentarea creatinei,dar fiecare a ajuns la concluzia cănu au fost înregistrate efecte adverse asupra rinichilor și ficatuluiîn cazul unui consum de lungă durată a creatinei.

Cele mai multe preocupări legate de siguranța creatinei sunt asociate în principal cucât de bine filtrează rinichii sângele.

Ce este creatina? | Beneficii, dozarea, și efecte secundare

Această confuzie provine din creșterea valorilor creatininei acest indicator este utilizat pentru a diagnostica problemele renalecare apar atunci când se administrează creatină. Pe lângă acest lucru, nu există dovezi științifice că suplimentarea de lungă durată a dozei recomandate de creatină poate afecta în mod negativ funcțiile rinichilor.

În cazul în care nu aveți suficient timp să citiți articole și studii din sursele menționate mai jos, noi v-am pregătit o revizuire rapidă a literaturii privind siguranța creatinei: Suplimentarea glucozamina și efectul condroitinei asupra ficatului creatină timp de 12 săptămâninu afectează profilul lipidelor din sânge. Într-un studiu care a durat timp de 5 ani de zile, au participat fotbaliști cărora li s-a administratmai mult de 15,75 grame de creatină pe zi.

În urma acestui studiu, nu a fost dovedit niciun efect negativ asupra funcțiilor ficatului și rinichilor. Timp de 12 săptămâni a fost analizată funcția hepatică la 36 de bărbați și femei cu o stare bună de sănătate cărora li s-a administrat 10 grame de creatină pe zi.

Suplimentele cu proteine pot afecta rinichii si ficatul de Anca Serghescu Marti, 04 Septembrieora Adesea cei care isi doresc sa slabeasca, mergand la sala, dar care iau suplimente de proteine sub forma de shake-uri, batoane sau tablete, pentru muschi mai bine conturati, se pot confrunta cu stari de greata, dar se pot alege si cu probleme la nivelul rinichilor si ficatului. Acestea nu sunt decat efecte secundare ale excesului de proteine, de care organismul trebuie sa scape, intr-un fel sau altul, relateaza BBC. Conform acesteia, cu cat mai multe proteine se regasesc in dietacu atat mai mult are de muncit organismul pentru a scapa de ele. Din pacate, din ce in ce mai multe persoane dornice sa-si mareasca masa musculara apeleaza la astfel de shake-uri, batoane si tablete pe baza de proteine, in speranta de a-si mari muschii peste noapte.

Kuehl a ajuns la concluzia că funcția hepatică nu a glucozamina și efectul condroitinei asupra ficatului afectată negativ de administrarea creatinei. Faptul că suplimentele pe bază de creatină provoacă dureri abdominale este un lucru adevărat, dar acest efect advers apare foarte rar.

de ce amurt mainile noaptea dureri dureroase acute în articulația umărului

În general, apar problemele digestive dacă utilizați o doză mai mare de creatină sau dacă aceasta este luată pe stomacul gol. Doza zilnică recomandată de creatină variază între 3 și 5 grame.

Prin respectarea dozei zilnice recomandate, veți evita apariția problemelor digestive dureri sub genunchi durerilor abdominale.

Din dorința de a reduce problemele abdominale a apărut creatina micronizată, care este măcinată foarte fin și astfel este mai ușor digerată. Principalul avantaj al micronizării este reducerea mărimii particulelor pentru a mări solubilitatea care are potențialul de a ameliora problemele la nivelul stomacului.

De asemenea, se dizolvă și se absoarbe mult mai ușor. Vandenberghe a constatat că 3 din 9 persoane au prezentat probleme minore la nivelul stomacului în timpul unei cure de 3 zile de suplimentare cu creatină, dar în combinație cu mg de cafeină, așadar nici nu e de mirare că la anumite persoane au fost înregistrate efecte laxative. Una dintre cele mai mari preocupări este că acestea pot duce la deshidratare și crampe musculare într-un mediu cald.

Dar acest lucru nu este adevărat. Dimpotrivă, utilizarea suplimentelor pe bază de creatină a fost gândită cu scopul de a crește nivelul total al apei din organism, menținând astfel corpul hidratat.

artroza articulației gleznei drepte 2 grade artrita temporo mandibulara tratament

Doar în cazurile speciale de deshidratare au apărut crampele musculare, dar trebuie menționat faptul că, foarte rar, în viață de zi cu zi ne întâlnim cu cazuri speciale. Un alt studiu, care a fost efectuat pe un grup de jucători de fotbal american care se aflau într-un cantonament, nu au fost înregistrate crampe musculare, accidentări sau alte afecțiuni.

Acestor sportivi li s-a administrat între grame de creatină pe zi în prima fază și în a doua fază încă o doză de 5 grame. Unii cercetători au descoperit, că din cauza creatinei a crescut cantitatea totală de apă în organism. Cu toate acestea, în ciuda creșterii inițiale în greutate, cercetările au arătat că suplimentele pe bază de creatină, în combinație cu antrenamentele de forță, duc la creșterea masei musculare nete și la reducerea masei de grăsimi, ceea ce duce la îmbunătățirea compoziției corpului.

Toate studiile au arătat că toți cei care au utilizat creatină au înregistrat o creștere semnificativă a masei musculare. Interesant este faptul că nu au fost înregistrate schimbări semnificative în creșterea sau modificarea grăsimii corporale în cazul ambelor grupe de sportivi.

Care este părerea voastră despre creatină? O utilizați? Așteptăm răspunsurile voastre în secțiunea comentarii, iar în cazul în care v-a plăcut articolul nostru, nu uitați să îl distribuiți. Surse: [1] Buford, T. Journal of the International Society of Sports Nutrition, 4 66. Does long-term creatine supplementation impair kidney function in resistance-trained individuals consuming a high-protein diet?

Journal of the International Society of Sports Nutrition. Studies on the safety of creatine supplementation.

Care este cea mai bună nutriție sportivă pentru câștigarea masei musculare?

Amino Acids. No effect of heavy resistance training and creatine supplementation on blood lipids. Creatine supplementation and health variables: a retrospective study. Medicine and science in sports and exercise, 33 2 Safety of creatine supplementation. Springer Netherlands [7] Kreider, R. Long-term creatine supplementation does not significantly affect clinical markers of health in athletes.

Nutriție atunci când câștigă masa musculară - video Principalele recomandări privind modul de alegere a celei mai bune nutriții sportive pentru câștigarea masei musculare sunt prezentate în videoclip. Descrie și justifică utilizarea principalelor componente ale nutriției sportive pentru începători și pentru cei care s-au angajat în culturism de mai bine de un an, sunt oferite opțiuni pentru diferite bugete și vârste. O gamă largă de nutriție sportivă, aportul său corect din punct de vedere fiziologic în combinație cu ritmurile naturale ale corpului și regimul de antrenament vă permite să construiți masa musculară în cel mai scurt timp posibil. Poate există printre voi deținătorii de recorduri care au crescut mușchi excelenți în câteva luni? Poate cineva a întâmpinat dificultăți neașteptate pe parcurs și îi va avertiza pe alții?

In Guanidino Compounds in Biology and Medicine pp. Springer US. The Journal of Supercritical Fluids. Journal of Applied Physiology,